X

مشخصات روال تولید

تعاريف / کالا و خدمات / روال‌های توليد

برای تعريف يا اصلاح فرمول توليد محصول و تعيين نسبت مواد اوليه از فرم مشخصات روال توليد استفاده می‌شود. کد روال توسط نرم‌افزار پيشنهاد داده می‌شود که در صورت نياز قابل تغيير است، در جعبه متن نام روال توليد، بايد نام فرمول توليد محصول مورد نظر وارد شود. البته اگر نام روال توليد با نام محصول هم‌نام باشد بهتر است، جستجوی روال توليد در هنگام ثبت توليد محصول راحت‌تر انجام می‌شود. در جعبه متن محصول، کد کالا را وارد نموده و سپس با زدن کليد نام کالا نمايش داده می‌شود.

درصورتیکه کد کالا در دسترس نباشد، با استفاده از کليد فرم جستجوی کالا/خدمات نمايان می‌شود که می‌توان نام کالا را جستجو نموده و محصول موردنظر را انتخاب نمود. برای تعيين نسبت و مقدار مورد نياز مواد اوليه بايد مقدار مرجع محصول را مشخص نمود، در کادر مقدار محصول بايد مقدار مشخصی از محصول را در نظر گرفت تا مقدار مواد اوليه مصرفی طبق آن تعيين شود.

در قسمت مواد اوليه ليست کالاها و مقاديرشان مشاهده می‌شود. جهت اضافه کردن کالا به ليست مواد اوليه از کليد ، تصحيح کالا يا مقدار کليد و حذف کالا از ليست کليد استفاده می‌شود.

هنگام اضافه کردن کالا يا خدمات به ليست با استفاده از کليد فرم جستجوی کالا/خدمات نمايش داده می‌شود که بايد کالای موردنظر جستجو و انتخاب شود. سپس در فرم انتخاب کالا می‌توان مقدار موردنياز کالای منتخب را جهت توليد مقدار مشخص شده محصول تعيين نمود. با تاييد فرم انتخاب کالا، کالای منتخب در ليست مواد اوليه به همراه مقدار تعيين شده قرار می‌گيرد.

ليست مواد اوليه را می‌توان با استفاده از قسمت ترتيب برحسب کد کالا يا نام کالاها مرتب‌سازی نمود. بدين ترتيب از کادر جستجو، جهت جستجو در ليست مواد اوليه برحسب مولفه ترتيب استفاده می‌شود.

درصورتیکه نياز به بررسی و آزمايش محصول قبل از ارائه به مشتری باشد، می‌توان آزمايشات انجام شده روی نمونه محصول توليد شده با فرمول جاری را در قسمت آزمايشات تعيين نمود تا در زمان توليد کالا کاربر در جريان آزمايشات فرمول منتخب قرار بگيرد. برای اضافه کردن آزمايش جديد به فرم از کليد ، تصحيح آزمايش کليد و حذف آزمايش از ليست کليد استفاده می‌شود.

امکان وارد کردن توضيحات در مورد فرمول توليد در قسمت انتهايی فرم بخش توضيح وجود دارد تا مورد توجه کاربران زمان ثبت برگه توليد قرار بگيرد. برای ثبت روال توليد از کليد و برای چاپ اطلاعات فرمول توليد از کليد و جهت خروج از فرم مشخصات روال توليد از کليد استفاده نماييد.

گزينه ظرف برای مواد اوليه‌ای به‌کار می‌رود که به عنوان ظرف بسته‌بندی محصول مورد استفاده است.

کليد زمانی استفاده می‌شود که مقدار محصول برابر جمع مقادير مواد اوليه باشد، مانند مخلوط شن و ماسه يا توليد بتن (کالای همگن) البته مقدار کالای ظرف در جمع مقادير منظور نمی‌شود.

کلید عملکرد میانبر فرم فعال شونده
خروج
Esc
-
ثبت روال تولید
F2
-
چاپ
Esc
-
جستجوی کالا
F11
-
جمع مقادیر مواد اولیه غیرظرف
-
-

مواد اولیه
کالا/خدمات جدید
Insert
جستجوی کالا/خدمات

مواد اولیه
تصحیح
Enter
انتخاب کالا

مواد اولیه
حذف
Delete
-

آزمایشات
آزمایش جدید
Insert
لیست آزمایشات

آزمایشات
تصحیح
Enter
لیست آزمایشات

آزمایشات
حذف
Delete
-
Print
برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید
دی ان ان